WPHI: Bułgaria może być alternatywą dla producentów mięsa wołowego - Bukaciarnia

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.


Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
036691.jpg
 Jego zdaniem, segment mięsny to jeden z najciekawszych segmentów dla polskich eksporterów w Bułgarii. Prócz mięsa, popyt na tym rynku mogą znaleźć: nabiał oraz różnego rodzaju przetwory i gotowe produkty spożywcze.- W odniesieniu do mięsa, to najważniejszym segmentem jest dziś mięso z kurczaka, które w 2012r. było pierwszym pod względem wartości polskim produktem eksportowym na rynek bułgarski i to nie tylko wśród produktów rolno-spożywczych - mówi Marcin Mikołajczyk.

Jego zdaniem, wysoki wzrost eksportu polskich produktów rolno-spożywczych świadczy o tym, iż jest on opłacalny dla producentów. - Również analiza cen rynkowych wskazuje, iż polska oferta jest konkurencyjna dla bułgarskiego odbiorcy.

Jak mówi, w Bułgarii coraz większym zapotrzebowaniem cieszą się produkty bardziej przetworzone. - Długofalowy trend zwiększania się zapotrzebowania na produkty bardziej przetworzone został przerwany w niektórych przypadkach przez kryzys. Przykładem może być mięso, w okresie kryzysu zmniejszyło się zapotrzebowanie na wędliny, wzrosła natomiast, choć nieznacznie, sprzedaż mięsa surowego.

 

Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka

 

 

Zaloguj się aby dodać komentarz